Jak sprzedają się bilety na mecze siatkarskiego mundialu?

Siatkówka
Jak sprzedają się bilety na mecze siatkarskiego mundialu?
Artur Popko. / fot. Polsat Sport

W czwartkowym Magazynie Polska 2014 Jerzy Mielewski rozmawiał z gośćmi na temat promocji siatkarskiego mundialu i sprzedaży biletów na tę imprezę. Czy jesteśmy w stanie to wykorzystać siatkarskie mistrzostwa świata do promocji naszego kraju? Czy impreza cieszy się zainteresowaniem kibiców z innych krajów?

Kibice dostrzegają promocję mundialu w wymiarze lokalnym, w miastach-gospodarzach, które od 30 sierpnia do 21 września będą gościć 24 najlepsze siatkarskie reprezentacje świata. Wielu sympatyków siatkówki twierdzi jednak, że w wymiarze całej Polski te mistrzostwa nie są jeszcze zauważalne.

- Logo mistrzostw jest już bardzo widoczne w miastach gospodarzach turnieju. O ogromnym zainteresowaniu mistrzostwami może świadczyć również sprzedaż biletów. Wejściówki na mecze reprezentacji Polski rozeszły się bardzo szybko - twierdzi Artur Popko. - Pojawia się jednak inne pytanie. Jak wykorzystać tę platformę do promocji Polski. Polsat jest producentem tych mistrzostw, przekaz, który pójdzie w świat może być przez nas kreowany. Czy jesteśmy w stanie to wykorzystać? Transmisje z mistrzostw świata trafią do prawie dwustu krajów. PZPS jest bardzo doświadczoną organizacją w tworzeniu wielkich imprez. W Polsce odbyły się już mecze Ligi Światowej i mistrzostw Europy. Mistrzostwa świata to jednak impreza o innym wymiarze, pod względem logistycznym, organizacyjnym, bezpieczeństwa... Impreza, która odbędzie się w siedmiu miastach. Organizacja meczu otwarcia na Stadionie Narodowym to właściwie oddzielny projekt. Mecz z Serbią poprzedzi blisko godzinna ceremonia otwarcia mistrzostw, która rozpocznie się o godzinie 19.00.

Wiceprezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej poinformował również, że z blisko 800. tysięcy biletów na 103 mecze turnieju sprzedało się już około 350 tysięcy. Dostanie biletu na mecze Polaków w tym momencie może być już sporym problemem. Na mecz otwarcia w Warszawie w sprzedaży pozostały już wyłącznie bilety biznesowe.

Dużym zainteresowaniem cieszą się nie tylko wejściówki na mecze biało-czerwonych, ale również na spotkania innych drużyn. Bilety kupują również kibice z innych krajów, spore zainteresowanie mistrzostwami wykazują np. kibice z Finlandii, którzy wykupili kilka tysięcy wejściówek oraz sympatycy siatkówki z Niemiec.
Robert Murawski, Polsat Sport

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Komentarze