Liga może wystartować bez sponsora tytularnego

Piłka nożna
Liga może wystartować bez sponsora tytularnego
fot. cyfrasport

Według wiceprezesa Ekstraklasy SA Marcina Animuckiego sezon ligowy może rozpocząć się bez sponsora tytularnego rozgrywek. - Prowadzimy kilka zaawansowanych rozmów - przyznał Animucki w związku z publikacją raportu o sponsoringu w piłkarskiej ekstraklasie.

Po zakończeniu poprzedniego sezonu wygasła umowa z dotychczasowym sponsorem tytularnym - firmą T-Mobile. W następny weekend rozpoczyna się sezon 2015/16, więc czasu na wybór nowego podmiotu nie zostało dużo.

- Trzeba pamiętać, że tak szeroki pakiet ma odpowiednią wartość, na którą pozwolić może sobie jedynie kilka czy kilkanaście firm w Polsce. Większość z nich to marki globalne, których budżet marketingowy dzielony jest najczęściej w zagranicznej centrali. Prowadzimy kilka zaawansowanych rozmów, ale z powyższych powodów może się okazać, że rozpoczniemy sezon bez sponsora tytularnego - powiedział Animucki.

Według raportu przygotowanego przez firmę Pentagon Research sponsoring sportowy stał się jednym z najbardziej efektywnych narzędzi służących do promocji marek.

- Odnoszę wrażenie, że polski rynek przekonał się już do słuszności i opłacalności komunikowania poprzez sport. Ma na to wpływ nie tylko poprawa wizerunku i wzrost wartości takich marek jak ekstraklasa, ale i pojawianie się nowych narzędzi marketingowych w sporcie. Mnogość nowych kanałów komunikacji - od tych stadionowych po elektroniczne - daje firmom dowolność w dopasowaniu treści do odpowiednich grup docelowych zarówno pod kątem reklamy wizerunkowej, jak i produktowej. Jestem pewien, że w kolejnych latach będzie wzrastała rola reklamy i komunikacji poprzez sport jako alternatywy dla reklamy konwencjonalnej - podkreślił Animucki.

Z raportu wynika, że najwyższą wartość mediową wśród marek będących sponsorami rozgrywek, zanotowała firma T-Mobile. Wartość sponsoringu w ostatnich siedmiu kolejkach minionego sezonu wyceniono na 9 147 949 zł. Natomiast wśród sponsorów poszczególnych klubów, najlepszy wynik zanotowała firma bukmacherska Fortuna - główny sponsor Legii Warszawa, która w rankingu znalazła się tuż za oficjalnymi partnerami polskiej ligi: T-Mobile, Keno, T-Mobile Ekstraklasa i Adidas.

Az, PAP

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Komentarze