MŚ 2018: Kibice spoza Europy aktywni w drugiej fazie sprzedaży biletów
Międzynarodowa Federacja Piłkarska poinformowała o szczegółach zakończonej właśnie kolejnej fazy sprzedaży biletów na mistrzostwa świata w Rosji. W tym czasie do nabycia było prawie 400 tysięcy wejściówek - dużym popytem cieszyły się m.in. w krajach Ameryki Łacińskiej.
W drugim okresie, trwającym od 13 marca, sprzedano 394 433 bilety. Większość została rozlokowana wśród rosyjskich fanów (216 134), ale siedem kolejnych miejsc zajęli kibice spoza Europy.
Ponad 16 tysięcy nabyli fani z USA (16 462), a następnie: z Argentyny (15 006), Kolumbii (14 755), Meksyku (14 372), Brazylii (9 962), Peru (9 766), Chin (6 598), Niemiec (5 974), Australii (5 905) oraz Indii (4 509).
Zwraca uwagę spore zainteresowanie biletami w Stanach Zjednoczonych, choć przecież Amerykanie nie awansowali na turniej w Rosji. Ponieważ jednak dane dotyczące sprzedaży są oparte na kraju zamieszkania, część kupionych w USA wejściówek może należeć do przedstawicieli dużej społeczności hiszpańskojęzycznej w tym kraju.
Z wymienionych przed FIFA dziesięciu krajów na mundial w Rosji - oprócz USA - nie awansowały również Chiny i Indie.
Łącznie od początku sprzedaży biletów, czyli od września ubiegłego roku, sprzedano prawie 1,7 mln wejściówek (1 698 049).
Trzecia i ostatnia faza sprzedaży rozpocznie się 18 kwietnia w południe czasu moskiewskiego.
Kibice, którzy otrzymają potwierdzenie zakupu wejściówek, przed wyjazdem do Rosji muszą wyrobić specjalny identyfikator - FAN ID. Dokument zastępuje wizę i pozwala korzystać z dodatkowych środków komunikacji.
Mistrzostwa świata, z udziałem 32 drużyn, odbędą się w dniach 14 czerwca - 15 lipca w 11 miastach na 12 stadionach.
Meczem otwarcia będzie spotkanie grupy A Rosja - Arabia Saudyjska na Łużnikach w Moskwie. Na tym stadionie zostanie rozegrany również finał.
Reprezentacja Polski (grupa H) swoje występy rozpocznie od meczu z Senegalem 19 czerwca w Moskwie. Pięć dni później zmierzy się z Kolumbią w Kazaniu, a 28 czerwca z Japonią w Wołgogradzie.
Przejdź na Polsatsport.pl
Komentarze