Trudne czasy dla Pogoni Szczecin? Portowcy stracili sponsora
Pogoń Szczecin S.A. poinformowała w piątek, że Grupa Azoty ZCH Police S.A. rozwiązała umowę o współpracy z występującym w PKO Ekstraklasie klubem. Decyzja zapadła jeszcze przed zakończeniem sezonu 2019/2020. Wraz z jego końcem przedsiębiorstwo z branży wielkiej syntezy chemicznej przestało być sponsorem szczecińskich piłkarzy, czym działacze Pogoni są mocno zaskoczeni.
Wypowiedzenie umowy nie zawierało żadnego uzasadnienia i zostało złożone bez wcześniejszej zapowiedzi. W dodatku w przedostatnim dniu, w którym możliwe było takie posunięcie. Pogoń Szczecin S.A. została więc mocno zaskoczona tą decyzją, tym bardziej, że w siedzibie Grupy Azoty ZCH Police S.A. odbyło się jeszcze specjalne spotkanie ze sponsorem. Brali w nim udział prezes zarządu Pogoń Szczecin S.A., Dyrektor Pionu Sportowego Dariusz Adamczuk oraz trener pierwszego zespołu Kosta Runjaic.
- Nie udało nam się znaleźć platformy porozumienia na kolejny sezon rozgrywkowy. Prezes Zarządu Grupy Azoty dr Wojciech Wardacki wykluczył niestety dalszą współpracę Stron na dotychczasowych zasadach - napisano w komunikacie wydanym przez klub.
ZOBACZ TAKŻE: Kluczowa akcja Filipa Jagiełły w derbach Genui. Zwiódł rodaka i zaliczył asystę
Władze Pogoni dodają, że w ich ocenie brak jest jakichkolwiek merytorycznych zarzutów w stosunku do sposobu realizacji umowy o współpracy oraz w przedstawieniu przez przedstawicieli spółki wszelkich aspektów związanych z funkcjonowaniem klubu w sezonie 2019/2020 oraz założeń na sezon 2020/2021.
- Nie rozumiemy tej decyzji, ale musimy się z nią ostatecznie pogodzić. Jej skutkiem będzie szereg problemów, które spadają na klub w konsekwencji niezapowiedzianego wcześniej zakończenia współpracy. Jesteśmy jednak przekonani, że damy radę wyjść z tej sytuacji i to w sposób, który nie przyniesie klubowi długotrwałych problemów. W imieniu zarządu Pogoń Szczecin S.A., jego kierownictwa oraz trenera piłkarzy chcielibyśmy podziękować za wsparcie jakie otrzymywaliśmy przede wszystkim od wielu pracowników każdego szczebla w Grupie Azoty ZCH Police S.A. Jesteśmy przekonani, że ich zaangażowanie w kibicowaniu w nadchodzącej przyszłości nie ulegnie zmianie. Klub w swojej historii zderzał się już z podobnymi trudnościami i zawsze dawał sobie radę. Tak będzie i teraz - czytamy w oświadczeniu.
ZOBACZ TAKŻE: Jorge Felix rozchwytywany. Piłkarz Piasta Gliwice ma... 30 ofert!
Grupa Azoty była związana z Pogonią przez wiele lat, ale coraz częściej mówiło się, że czeka na spektakularne sukcesy.
- Nie chcemy premiować znalezienia się w ósemce. Interesują nas sukcesy na miarę klubu. Ta drużyna ma ogromny potencjał, perspektywy. Mamy nadzieję na awans do pucharów po tym sezonie i Ligi Mistrzów w przyszłości zaznaczył prezes Wardacki przed ostatnim sezonem. Pogoń wygrała w nim 14 spotkań, w tym trzy z mistrzem Polski Legią Warszawa. Przegrała jednak 11 razy, a 12 meczów szczecinian skończyło się remisem. Taki bilans dał Portowcom szóste miejsce w końcowej tabeli PKO Ekstraklasy. Pucharu znów przeszły koło nosa, a jesienią 2019 roku przez kilka kolejek Pogoń prowadziła w lidze. Niestety później wytransferowała liderów zespołu, co odbiło się na poziomie gry. To niewątpliwie miało wpływ na ruch sponsora.
- Decyzja ta wynika z przeprowadzonej analizy osiąganych korzyści wizerunkowych. Nie bez znaczenia pozostają także wyniki drużyny, która od dłuższego czasu nie osiąga zakładanych przez spółkę celów sportowych – napisano w komunikacie Grupy Azoty. Zarząd spółki postanowił nie komentować decyzji.
Przejdź na Polsatsport.pl