Kontrowersje wokół odwołania plebiscytu "Złotej Piłki". "Robert Lewandowski miałby ogromną szansę wygrać"
- Niesmak jest. Ekscytowaliśmy się, bo wiedzieliśmy że nasz reprezentant rozgrywa świetny sezon. Miałby ogromną szansę, żeby wygrać ten plebiscyt. Niestety, decyzje zostały podjęte i trzeba patrzeć w przyszłość - mówił w "Cafe Futbol" sekretarz generalny PZPN Maciej Sawicki.
Nie milkną echa zaskakującej decyzji redakcji "France Football". Najbardziej prestiżowa nagroda piłkarska na świecie nie zostanie w tym roku wręczona. Przyczyną takiego wyboru organizatorów plebiscytu jest pandemia koronawirusa i utrudnienia w przeprowadzaniu rozgrywek. Na temat zasadności takiego ruchu dyskutowali goście "Cafe Futbol"
- Robert zasługuje na to, żeby go wyróżnić. Plebiscyt powinien się odbyć, ale na końcu zawsze przeważa marketing. Im bliżej plebiscytu tym więcej piłkarzy uznawanych za faworytów jest w mediach. Tak było w przypadku Ronaldo i Messiego - tłumaczył Tomasz Hajto
Innym zawodnikiem wymienianym wśród kandydatów do zgarnięcia nagrody był Karim Benzema. Hajto jest jednak zdania, że obecnie na wyższym poziomie znajduje się kapitan reprezentacji Polski.
- Chciałbym zobaczyć taką sytuację, jak Benzema poradziłby sobie w Bayernie, a jak Lewandowski w Realu - zasugerował ekspert Polsatu Sport.
Zobacz też: FC Barcelona straciła setki milionów euro przez pandemię
Z kolei Sawicki podkreślił, że tegoroczna "Złota Piłka" powinna stanowić nagrodę za dobrą postawę w trudnych dla futbolu czasach.
- Trzeba docenić grę piłkarzy w czasie pandemii. Nie gra się łatwo przy pustych trybunach i surowych restrykcjach. Decyzja jest kontrowersyjna - mówił sekretarz generalny PZPN.
Natomiast Dariusz Wdowczyk podzielił opinię przedmówców i zwrócił uwagę na fakt, że na końcu na korzyść zwycięzcy plebiscytu przeważa jego popularność.
- Robert nigdy nie będzie Messim i Ronaldo. Ma swoje atuty i wykorzystuje je wyśmienicie. Z roku na rok jest coraz lepszy. Oczywiście, Messi i Ronaldo są świetnymi piłkarzami, ale za nimi stoją sztaby ludzi, które dbają o ich marketing - nadmienił.
Całość w poniższym materiale wideo
Przejdź na Polsatsport.pl