Nowy główny sponsor Legii Warszawa. Najwyższy kontrakt w historii polskiej piłki?
Notowana na londyńskiej giełdzie firma Plus500 została nowym głównym sponsorem Legii Warszawa. Kontrakt ma obowiązywać przez dwa lata z opcją przedłużenia o rok. Wartość umowy ma wynosić nawet kilkadziesiąt milionów euro. Legia to trzeci klub sponsorowany przez Plus500 po Atletico Madryt i Young Boys Berno.
- Cieszymy się z rozpoczęcia współpracy z tak wyjątkowym klubem, jakim jest Legia Warszawa. Kontynuujemy w ten sposób nasze zaangażowanie we wspieranie profesjonalnego sportu i sponsoring najwyższej klasy mistrzowskich klubów na całym świecie. Współpraca z Legią pomoże nam konsekwentnie wzmacniać międzynarodową rozpoznawalność marki Plus500, a także zwiększy znajomość naszej firmy wśród klientów w Polsce, która jest dla nas ważnym rynkiem o dużym potencjale – skomentował podpisanie umowy David Zruia, Prezes Plus500.
W podobnym tonie o podpisaniu nowej umowy sponsoringowej wypowiada się Dariusz Mioduski, prezes i właściciel Legii Warszawa.
- Bardzo się cieszę, że Plus500 jako międzynarodowa instytucja działająca na globalnym rynku finansowym, dostrzegła potencjał marketingowy Legii jako najbardziej utytułowanego klubu oraz najsilniejszej polskiej marki sportowej i zdecydowała się wspólnie z nami budować swoją pozycję w naszym rejonie Europy. Plus500 jest nie tylko liderem swojego rynku, ale jako główny sponsor Atletico Madryt jest także doświadczonym partnerem piłki nożnej na najwyższym europejskim poziomie. Tym bardziej jestem dumny z naszej współpracy, która dowodzi, że pozycja oraz sukcesy Legii zostały docenione w skali międzynarodowej – powiedział Mioduski.
ZOBACZ TAKŻE: Rozegranie Superpucharu mogłoby oznaczać brak Legii w grze o Ligę Mistrzów
Nowy sponsor Legii to czołowy internetowy broker kontraktów CFD, który sponsoruje także inne kluby piłkarskie. Od stycznia 2015 logo Plus500 widnieje na koszulkach Atletico Madryt, a od czerwca tego roku firma jest także sponsorem mistrza Szwajcarii, BSC Young Boys Berno.
Klub nie podaje wartości umowy, ale mówi się o tym, że mistrzowie Polski podpisali z nowym sponsorem najwyższy kontrakt w historii polskiej piłki. Jej wartość jest także uzależniona od wyników sportowych klubu i występów w europejskich pucharach.
Dodatkowe pieniądze od brytyjskiej spółki mają pomóc warszawskiemu zespołowi w awansie do tych rozgrywek. Legia w tym roku aktywnie działała na rynku transferowym i wszystko wskazuje na to, że celem klubu z Łazienkowskiej jest powrót na europejskie areny po czterech latach przerwy. W tym celu do Warszawy sprowadzono m.in. Artura Boruca czy Josipa Juranovica.