Armand Duplantis najlepiej zarabiającym lekkoatletą w tym sezonie
Rekordzista świata w skoku o tyczce Armand Duplantis podczas wtorkowego konkursu w Lozannie nie tylko uzyskał 6,07 i wygrał, ale podpisał też kontrakt sponsorski ze szwajcarskim producentem zegarków. Po powrocie do Sztokholmu zawarł z kolei umowę z producentem aut elektrycznych.
„Jego dochody są obecnie gigantyczne. Armand jest nie tylko najlepiej zarabiającym lekkoatletą na świecie w tym sezonie, lecz też w historii szwedzkiej lekkoatletyki” - powiedział menedżer tyczkarza Daniel Wessfeldt.
Wyjaśnił, że jego klient "jest tak rozchwytywany, że organizatory mityngów czy gal lekkoatletycznych płacą 25-30 tysięcy dolarów za sam start, ale te pieniądze to mniej niż 25 procent jego całkowitych dochodów".
ZOBACZ TAKŻE: Karsten Warholm zaatakuje rekord świata w Ostrawie.
Dodał, że od chwili poprawienia rekordu świata, najpierw 8 lutego w Toruniu na 6,17, a tydzień później w Glasgow, kiedy Szwed skoczył o centymetr wyżej, „zaczął padać intensywny deszcz pieniędzy”. Jak podkreślił Wessfeldt, obecnie sponsorzy „stoją w kolejce” i na liście oczekujących jest ponad 20 firm. "Zdecydowaliśmy jednak, że będzie to na razie tylko kilka największych z kontraktami na czas trwania kariery, aby zachować ekskluzywność marki Duplantis na maksymalnie długi czas”.
Według dziennika „Aftonbladet”, tyczkarz ma obecnie czterech światowych sponsorów. Są to Puma, Red Bull, Omega i szwedzka firma motoryzacyjna Polestar AB związana z Volvo. Produkuje samochody hybrydowe i elektryczne, a także wyścigowe.
ZOBACZ TAKŻE: Joshua Cheptegei chce w Walencji pobić rekord świata na 10 000 metrów.
Urodzony i wychowany w USA 20-letni tyczkarz zdecydował się reprezentować Szwecję, skąd pochodzi jego matka Helena, w 2015 roku. Dopiero w czerwcu przeprowadził się na stałe do Uppsali, gdzie mieszka jego babcia, i zaczął... uczyć się szwedzkiego.
„Fakt posiadania podwójnego obywatelstwa i bycia jedną nogą w każdym z tych dwóch krajów jest dodatkowym i wyjątkowo cennym atutem i swoistym jokerem. Sprawia. że wartość rynkowa staje się z miesiąc na miesiąc coraz wyższa, ponieważ sponsorzy otrzymują dostęp do rynku amerykańskiego. gdzie Armand jest równie wielką gwiazdą jak w Szwecji” - powiedział Wessfeldt.
Przejdź na Polsatsport.pl