Japońska minister: Igrzyska muszą się odbyć „za wszelką cenę“
„Igrzyska w Tokio muszą się odbyć za wszelką cenę, biorąc pod uwagi wysiłki przygotowujących się sportowców“ – powiedziała japońska minister ds. olimpijskich Seiko Hashimoto. Rywalizacja została przełożona z 2020 na 2021 rok z powodu pandemii koronawirusa.
Przemawiając na wtorkowej konferencji prasowej Hashimoto przyznała, że igrzyska powinny zostać zorganizowane z myślą i korzyścią dla sportowców. „Niezależnie od wyzwań, jakie stwarza nowa pandemia koronawirusa” – dodała.
Minister ds. olimpijskich jest przekonana, że przyszłoroczna impreza powinna się odbyć „bez względu na wszystko”. Japoński rząd ściśle współpracuje z organizatorami, narodowym komitetem i Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim w celu opracowania sposobów na bezpieczne przeprowadzenie igrzysk.
ZOBACZ TAKŻE: Tokio 2021: Igrzyska mogą się odbyć bez szczepionki na COVID-19.
„Igrzyska w Tokio muszą się odbyć za wszelką cenę, biorąc pod uwagi wysiłki przygotowujących się sportowców“ – uważa Hashimoto.
Rzecznik IO w Tokio Masa Takaya przekazał, że przedstawiciele i MKOl są zdeterminowani, aby zorganizować igrzyska w przyszłym roku: „Uważnie monitorujemy postęp pandemii i zrobimy wszystko co w naszej mocy, we współpracy ze wszystkimi odpowiednimi organizacjami, żeby zapewnić bezpieczne igrzyska”.
Jednak fakt, że granice Japonii są nadal w dużej mierze zamknięte dla zagranicznych gości, a szczepionka na koronawirusa wciąż jest w trakcie badań klinicznych, nie brakuje spekulacji na temat możliwości przeprowadzenia igrzysk. Organizatorzy dali jednak jasno do zrozumienia, że dalsze odroczenie byłoby niemożliwe.
ZOBACZ TAKŻE: Organizatorzy Igrzysk chcą zwrócić uwagę na prawa osób LGBT.
We wtorek zagraniczne media poinformowały również, powołując się na swoje źródła, że organizatorzy igrzysk olimpijskich w Tokio nie przedłużyli umów ze sponsorami, które wygasają z końcem roku.
Z jednej strony, jak zaznaczono, przełożenie IO o rok nakłada na sponsorów dodatkowe koszty, i niektórzy zastanawiają się nad dalszą współpracą. Z drugiej zaś niektórzy obawiają się pogorszenia swojego wizerunku, gdyby zapadła decyzja o zaprzestaniu sponsorowania globalnego wydarzenia sportowego. Spodziewane są bardzo trudne negocjacje.
Przejdź na Polsatsport.pl