Rajd Dakar: Sylwetka Adama Tomiczka
Ponad siedem i pół tysiąca kilometrów w dwanaście dni – to zadanie do wykonania dla zawodników, w tym z ORLEN Team, startujących w 43. edycji Rajdu Dakar. Jednym z uczestników legendarnego rajdu będzie Adam Tomiczek. Przedstawiamy jego sylwetkę.
Adam Tomiczek ukończył Akademię ORLEN Team, gdzie pod czujnym okiem Jacka Czachora i Marka Dąbrowskiego doskonalił technikę jazdy. Przez zawodowców oceniany, jako jeden z najbardziej uniwersalnych i wszechstronnych zawodników motocyklowych w Polsce.
ZOBACZ TAKŻE: ORLEN Team gotowy na Rajd Dakar 2021
W karierze był jednocześnie mistrzem Polski w Motocrossie - MX 2 oraz wicemistrzem Europy juniorów Enduro. W 2016 roku zaliczył udany debiut w rajdzie Maroka. W stawce najlepszych motocyklistów cross country wywalczył 15. miejsce. W tym samym roku zadebiutował w rajdzie Dakar. Z powodu choroby musiał wycofać się podczas 10. odcinka rywalizacji. W sezonach 2017-2019 Adam Tomiczek reprezentował barwy ORLEN Team w Pucharze Świata Cross Country oraz Pucharze Świata Baja, zdobywając w 2018 roku trzecie miejsce w Pucharze Świata Baja Juniorów. W 2019 roku motocyklista ORLEN Team ukończył rajd Dakar na bardzo dobrym 16. miejscu, stawał także na najniższym stopniu podium w Pucharze Świata Cross Country i Pucharze Świata Baja w kategorii juniorów oraz Mistrzostwach Europy Enduro (klasa 250 2T). Zajął również 8. miejsce w pierwszej motocyklowej edycji legendarnego Silk Way Rally.
Największe sukcesy:
- 16. miejsce w Rajdzie Dakar 2019
- 3. miejsce w Pucharze Świata w rajdach Baja w klasyfikacji juniorów 2018, 2019
- 3. miejsce w Pucharze Świata Cross Country w klasyfikacji juniorów 2019
- 8. miejsce w Silk Way Rally 2019
- 2. miejsce w Pucharze Świata Cross Country w klasyfikacji juniorów 2017
Dane techniczne motocykla:
SILNIK: 1-cylindrowy, 4-suwowy,
POJEMNOŚĆ SKOKOWA: 449.3 cm³
ŚREDNICA: 95 mm
STROKE: 63,4 mm
PALIWO: Benzyna
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA: ok. 31 litrów
SMAROWANIE: Układ smarowania z wymuszonym przepływem oleju z 2 pompami oleju
SKRZYNIA BIEGÓW: 6-biegowa
CHŁODZENIE: chłodzenie cieczą
SPRZĘGŁO: wielotarczowe mokre, uruchamiane hydraulicznie
RAMA: rurowa, przestrzenna ze stali chromowo-molibdenowej, malowana proszkowo
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD): 305 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ): 300 mm
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ: 300 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ: 240 mm
ŁAŃCUCH: 5/8 x 1/4"
WAGA (bez paliwa): 139 kg
Kąt główki ramy: 62.5 °
Wysokość siedzenia: 960 mm
Przejdź na Polsatsport.pl