Marcin Janicki: Prawdziwych przyjaciół i partnerów biznesowych poznaje się w trudnych czasach
- Przez trzy kolejne sezony Fortuna będzie nam sprzyjała. Oczywiście bardzo się z tego cieszymy. Myślę, że odpowiednie byłoby też hasło, że prawdziwych przyjaciół i partnerów biznesowych poznaje się w tych trudnych czasach, a niewątpliwie takie było 12 ostatnich miesięcy pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 - powiedział Marcin Janicki, prezes Pierwszej Ligi Piłkarskiej.
Michał Bugno: Spotykamy się z okazji przedłużenia przez firmę Fortuna umowy o sponsoring tytularny z Pierwszą Ligą Piłkarską o kolejne trzy lata. W dobie pandemii ma to chyba szczególną wartość dla waszych rozgrywek.
Marcin Janicki: Przez trzy kolejne sezony Fortuna będzie nam sprzyjała. Oczywiście bardzo się z tego cieszymy. Myślę, że odpowiednie byłoby też hasło, że prawdziwych przyjaciół i partnerów biznesowych poznaje się w tych trudnych czasach, a niewątpliwie takie było 12 ostatnich miesięcy pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Na pewno jestem wdzięczny zarządowi Fortuny, ale też wszystkim osobom, które były zaangażowane w ten projekt. To pokazało, że partnerstwo można budować na trwałych i silnych podstawach i może ono trwać długo. Jako cała społeczność pierwszej ligi bardzo się z tego cieszymy.
Jaką część przychodów Pierwszej Ligi Piłkarskiej stanowią środki od sponsora tytularnego czyli Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie?
Dla nas jako ligi środki z tytułu kontraktu sponsoringowego stanowią znaczny udział przychodów. Fortuna to jeden z dwóch najważniejszych partnerów. Drugim jest Telewizja Polsat. Dzięki temu, że obie umowy o współpracy udało się przedłużyć (w przypadku Polsatu w 2020 roku, a w przypadku Fortuny w 2021) - przez kolejne trzy sezony mamy spokój do budowania biznesu i rozwoju ligi. Z każdym rokiem staramy się, żeby aktywności skierowanych do klubów było jak najwięcej. Nie tylko środków finansowych. Zakładamy, że możemy rozwinąć tę ligę przez odpowiednie narzędzia i akcje. Dzięki przedłużeniu umowy będziemy w stanie podjąć nowe aktywności.
Jak oceniłby pan rozwój Fortuna 1. Ligi w ciągu ostatnich trzech lat czyli od momentu, kiedy Fortuna stała się sponsorem tytularnym rozgrywek?
Myślę, że z każdym kolejnym sezonem przychodzą nam do głowy nowe aktywności. Kilka lat temu, kiedy zaczynaliśmy współpracę z firmą Fortuna, a rozgrywki oficjalnie zmieniły nazwę, zaplanowaliśmy sobie wspólnie z zespołem, że będziemy chcieli z każdym rokiem kolejne elementy dodawać. Myślę, że w ciągu kilku ostatnich lat liga zmieniła się niesamowicie. Chociażby w temacie transmisji telewizyjnych - dzięki telewizji Polsat. Pozostałe mecze pokazywane są na platformie IPLA. Pierwszoligowy produkt dostępny jest z każdego spotkania. Myślę, że było to bardzo ważne z punktu widzenia pozycji medialnej i w zakresie zwykłego dotarcia do kibica. Udało się też przeprowadzić sporo akcji marketingowych i CSR-owych. Razem z Fortuną zorganizowaliśmy bardzo fajne akcje billboardowe i wielkoformatowe, dzięki czemu pierwsza liga była obecna również w miastach, w których jesteśmy obecnie. W ostatnim czasie social media odnotowały po kilkanaście – kilkadziesiąt procent wzrostów. Również nowi partnerzy, bo rok 2020 przyniósł nam nie tylko przedłużenie kontraktu z telewizją Polsat, ale również oficjalną piłkę ligową i partnera medycznego. To wszystko są partnerstwa, które budują cały produkt ligowy. Nie chcielibyśmy się na tym zatrzymywać. Cieszę się, że tak dobrze rozpoczynamy nowy rok.
Cała rozmowa w załączonym materiale wideo.
Przejdź na Polsatsport.pl