ORLEN największym sponsorem polskiego sportu, kultury i projektów społecznych

Inne
ORLEN największym sponsorem polskiego sportu, kultury i projektów społecznych
fot. PAP/EPA/DAVIDE GENNARI
Bolid Alfa Romeo Racing ORLEN.

ORLEN jest największym sponsorem w Polsce. Badania wskazują, że Koncern jest liderem w rankingu sponsorów sportu, kultury i projektów społecznych. Raport roczny poświęcony działalności sponsoringowej to pierwsza tego typu publikacja na rynku. Zawiera szeroki opis projektów wspieranych przez ORLEN, efekty działalności sponsoringowej oraz opis wypracowanych przez lata dobrych praktyk w zakresie współpracy ze sportowcami, instytucjami kultury i partnerami społecznymi.

W badaniach przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia w grudniu 2020 roku 54% badanych wskazało ORLEN jako firmę najczęściej angażującą się w działalność sponsoringową. PKN zanotował tym samym znaczny wzrost o 11 p.p. w stosunku do roku 2019 i w sposób znaczący wyprzedził pozostałe analizowane marki. Sponsoring to ważne narzędzie budujące globalny wizerunek ORLENU.

 

– Od trzech lat budujemy koncern multienergetyczny, który będzie mógł skutecznie konkurować na międzynarodowych rynkach, a przy tym wzmocni polską gospodarkę. Jednym z narzędzi, które aktywnie wspiera nasze działania biznesowe, jest sponsoring sportu i kultury. W ten sposób budujemy globalną rozpoznawalność marki ORLEN, z którą jesteśmy już obecni w ponad 110 krajach na 6 kontynentach. W 2020 roku łączny ekwiwalent reklamowy wynikający z naszej działalności sponsoringowej w obszarze sportu i kultury wyniósł niemal 800 milionów złotych – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

 

Flagowym projektem PKN ORLEN w zakresie sponsoringu sportu jest współpraca z zespołem Formuły 1 – Alfa Romeo Racing ORLEN oraz wsparcie Roberta Kubicy. Zaangażowanie w tym obszarze Koncern traktuje jako inwestycję, która nie tylko wzmacnia wizerunek, ale też wspiera biznes Grupy ORLEN. Ekwiwalent reklamowy związany z obecnością marki ORLEN w F1, obejmujący ponad 100 tys. publikacji, wyniósł w 2020 roku 433 miliony złotych.

 

ZOBACZ TAKŻE: GP Monako: Max Verstappen wygrał i został liderem klasyfikacji generalnej

 

W barwach ORLEN Teamu – najsłynniejszego polskiego zespołu motorsportowego – startują między innymi: indywidualny mistrz świata na żużlu – Bartosz Zmarzlik, występujący na Dakarze – najtrudniejszym rajdzie terenowym świata Kuba Przygoński, wschodząca gwiazda rajdów samochodowych, Wicemistrz Europy Juniorów – Mikołaj Marczyk czy ścigający się na co dzień w wodnej Formule 1 – Bartłomiej Marszałek.

 

– Sponsoring sportu to ważny element strategii PKN ORLEN. Dzięki niemu docieramy do milionów kibiców na całym świecie i budujemy globalną rozpoznawalność naszej marki. Wspierani przez nas zawodnicy prezentują markę ORLEN na torach Formuły 1, podczas cyklu European Le Mans Series, Rajdu Dakar czy żużlowych Grand Prix. Prezentacja naszego logotypu szerokiej publiczności przekłada się bezpośrednio na nasz biznes, który obecnie prowadzimy w ponad 110 krajach na całym świecie – wskazuje Adam Burak, Członek Zarządu ds. Komunikacji i Marketingu PKN ORLEN.

 

W 2020 roku ORLEN zaangażował wspieranych przez siebie sportowców – w tym między innymi Roberta Kubicę czy Bartłomieja Marszałka – w działania, które zastępowały często odwoływane z powodu pandemii zawody. Jedną z takich inicjatyw były obchody stulecia Cudu nad Wisłą. Dzięki unikalnemu konceptowi oraz wieloetapowym działaniom w mediach i digital, projekt odnotował rekordowe zasięgi w historii działań sponsoringowych PKN ORLEN.

 

ZOBACZ TAKŻE: Orlen Wyścig Narodów: 23 ekipy kolarskie wystartują w Białymstoku

 

Postawa ORLENU w trakcie pandemii ma bezpośredni wpływ na postrzeganie całego Koncernu. Badania przeprowadzone we wrześniu 2020 roku przez pracownię Wavemaker wskazały, że PKN ORLEN jest marką, która zdecydowanie najmocniej kojarzy się z zaangażowaniem w pomoc w walce z pandemią. Warto wspomnieć, że w styczniu bieżącego roku Przegląd Sportowy nagrodził ORLEN tytułem Mecenasa Polskiego Sportu w Trudnych Czasach 2020.

 

– Dla nas sponsoring sportu to coś więcej niż ekspozycja logotypu. To transfer wartości i budowanie pomostu łączącego obecnych i przyszłych mistrzów sportu. Raport, który przygotowaliśmy, wskazuje, że istotnie przyczyniamy się do rozwoju polskiego sportu i kultury, jednocześnie skutecznie wspierając realizację celów biznesowych – mówi Agata Pniewska, dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów.

 

PKN ORLEN jest także aktywnym mecenasem instytucji kultury. Wspiera między innymi Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, którego główną misją jest ochrona twórczości i dziedzictwa najwybitniejszego polskiego kompozytora. Zaangażowanie Koncernu w projekty sponsoringowe ma również wymiar społeczny. W 2020 roku ORLEN wsparł 70 instytucji, przedsięwzięć, klubów i stowarzyszeń sportowych. Z tej pomocy skorzystało ponad 320 tysięcy dzieci w całym kraju.

Informacja prasowa
Przejdź na Polsatsport.pl

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Przeczytaj koniecznie