175 tys. widzów to łączna frekwencja na trybunach podczas fazy grupowej MŚ piłkarzy ręcznych w Polsce

Piłka ręczna
175 tys. widzów to łączna frekwencja na trybunach podczas fazy grupowej MŚ piłkarzy ręcznych w Polsce
fot. Materiały Prasowe
Najwięcej - 11 221 widzów - pojawiło się na trybunach TAURON Areny Kraków przy okazji meczu Polska - Iran.

Najwięcej - 11 221 widzów - pojawiło się na trybunach TAURON Areny Kraków przy okazji meczu Polska - Iran, choć nasza reprezentacja nie miała już wówczas szans na awans do ćwierćfinału. Wcześniejsze mecze drużyny narodowej wypełniały dziesięciotysięczny Spodek Katowice po brzegi. Popularnością cieszyły się także występy innych ekip. Mecze Niemców w Spodku przyciągały 6-tysięczną widownię i to zdecydowanej większości zagraniczną.

Polskie kanały mistrzostw świata wygenerowały kilkanaście milionów zasięgu. Promocja turnieju zjednoczyła całe środowisko piłki ręcznej. Komunikację prowadziły i prowadzą także kanały należące do Związku Piłki Ręcznej w Polsce (ZPRP), PGNiG Superligi, PGNiG Superligi kobiet, klubów, operatorów hal meczowych oraz wojewódzkich związków piłki ręcznej.

 

ZOBACZ TAKŻE: Ważą się losy Patryka Rombla. Kiedy trener biało-czerwonych spotka się z prezesem ZPRP?

 

Promocja, która rozpoczęła się 11 października 2021 roku od pierwszego od lat 60. meczu piłki ręcznej 11-osobowej na Stadionie Śląskim, trwała przez kilkanaście miesięcy. Okres ten przyniósł ponad 12 tys. publikacji w polskich mediach. Szacowany ekwiwalent reklamowy do 10 stycznia 2023 roku wyniósł blisko 30 mln zł.

 

Ambasadorami turnieju zostali wybitni sportowcy, głównie związani z piłką ręczną: Iwona Niedźwiedź, Sławomir Szmal, Adam Wiśniewski, Przemysław Krajewski, Arkadiusz Moryto, Artur Siódmiak i Rafał Sonik. Brali udział w akcjach promocyjnych, turniejach oraz lekcjach pokazowych, odwiedzając szkoły oraz promując sport wśród najmłodszych.

 

Przygotowaniom do mistrzostw świata towarzyszyło 90 turniejów dla dzieci i młodzieży w miastach, które ugościły później samą imprezę: 43 w Katowicach, 20 w Krakowie, 13 w Płocku, 14 w Gdańsku. Rywalizacja dla najmłodszych odbyła się także przy okazji MŚ 2023. Swoje rozgrywki towarzyszące mistrzostwom miały dzieci w Katowicach i Krakowie. Kolejne za chwilę ugości Gdańsk.

 

Strona internetowa, będąca stacją przesiadkową dla kibiców zainteresowanych kupnem biletów oraz miejscem dystrybucji polskojęzycznych materiałów prasowych, odnotowała ponad 2,5 mln odsłon.

 

Przygotowaniom do mistrzostw towarzyszyło ponad 20 konferencji prasowych oraz 5 test eventów, które przyciągnęły na trybuny kilkadziesiąt tysięcy widzów oraz setki tysięcy przed telewizory przy każdym meczu.

Informacja Prasowa
Przejdź na Polsatsport.pl

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Przeczytaj koniecznie