PZPN ma ambitne plany biznesowe. Federacja przedstawiła strategię

Piłka nożna
PZPN ma ambitne plany biznesowe. Federacja przedstawiła strategię
fot. PAP
PZPN ogłosił Strategię Biznesową

Nowe podejście do współpracy sponsoringowej, sprzedaży praw telewizyjnych oraz realizacji programów licencyjnych – Polski Związek Piłki Nożnej zaprezentował zaktualizowaną strategię biznesową na lata 2023-26. Dokument zakłada zwiększenie sumy przychodów generowanych z działalności komercyjnej w perspektywie czterech lat o 30%.

– Polski Związek Piłki Nożnej ma dzisiaj stabilną sytuację finansową i organizacyjną. Dysponujemy największym budżetem w historii, mamy wypełnioną piramidę sponsoringową. W ostatnich 7 latach zwiększyliśmy roczne wpływy w tym obszarze o 250%. Zarządzamy dobrze funkcjonującym ekosystemem mediów własnych, mamy rozwinięte marki z wyrazistym wizerunkiem i know-how marketingowe. Mimo to wiemy, że musimy się dalej rozwijać. Wypracowaliśmy strategię biznesową, która zakłada innowacyjne podejście do świadczeń sponsorskich i otwiera nas na innowacyjne projekty cyfrowe i licencyjne. W kolejnych latach zbudujemy nowe modele biznesowe, które pozwolą nam jeszcze więcej zainwestować w szkolenie młodzieży, piłkarstwo amatorskie czy futbol kobiet – mówi Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN.

 

ZOBACZ TAKŻE: Hajto pyta Santosa: Czy nas na to stać?

 

Strategia biznesowa PZPN tworzy pola do zwiększania efektywności obecnych projektów komercyjnych i realizacji nowych. W najbliższych latach federacja skupi się na maksymalizacji potencjału płynącego z obecnych partnerstw sponsoringowych. Stworzy nowe pakiety świadczeń, odpowiadające branżom i potrzebom biznesowym sponsorów. Udoskonali system monitoringu efektywności współpracy z PZPN. Zwiększy też wartość komercyjną produktów w fazie wzrostu, które mają wielki potencjał – piłki kobiecej czy Centralnej Ligi Juniorów. Wreszcie, zrealizuje nowe projekty w obszarze digitalu, wykorzystując technologiczne zaplecze partnerów i dobre praktyki wdrażane przez zagraniczne federacje piłkarskie.


W najbliższych miesiącach federacja wdroży też wypracowany we współpracy z jednym z partnerów nowy model współpracy licencyjnej, zakładający partycypację związku w dochodach ze sprzedaży produktów.


Dokument zakłada zwiększenie sumy przychodów ze sprzedaży niescentralizowanych praw telewizyjnych w perspektywie czterech lat kolejno o 90%. Podobnie jak inne publikowane w ostatnim kluczowe dokumenty federacji poświęcone futbolowi kobiecemu i szkoleniu młodzieży, strategia została zaprezentowana w formie symbolicznej jedenastki piłkarskiej – gotowej do wyjścia na boisko i walki o jak najlepszy wynik. Te 11 strumieni komercyjnych to: sponsoring, prawa telewizyjne, produkty licencyjne, bilety i hospitality, digitalizacja, e-commerce, e-futbol, platforma biznesowa, obszar money can’t buy, własność intelektualna oraz ewaluacja zaangażowania we współpracę PZPN.

 

Jedenastka Biznesowa PZPN prezentuje się następująco:

 

1. Sponsoring

2. Prawa telewizyjne

3. Program produktów licencyjnych

4. Bilety i hospitality

5. Digitalizacji i działania cyfrowe

6. E-commerce

7. eFutbol

8. Platforma biznesowa

9. Money can'y buy

10. Własność intelektualna

11. Ewaluacja i mierzenie efektów biznesowych

 

– Wiemy, w jakim kierunku zmierzamy i jakie zadania stoją przed nami, by podnosić poziom polskiej piłki nożnej. Nie pozostaje nam nic innego, jak zakasać rękawy, każdego dnia ciężko pracować i zbierać owoce wspólnego wysiłku – podsumował strategię Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN.

 

Z pełną treścią Strategii Biznesowej PZPN na lata 2023-2026 można zapoznać się TUTAJ.

JŻ, Polsat Sport
Przejdź na Polsatsport.pl

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Przeczytaj koniecznie