Dobry weekend Marczyka i Gospodarczyka w Estonii. Polacy jechali tempem ścisłej czołówki ERC

Moto

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk mają za sobą występ w Rajdzie Estonii, który stanowił 4. rundę sezonu Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC). Załoga ORLEN Team w trakcie trzech dni prezentowała bardzo dobre, solidne tempo, kręcąc czasy na poziomie ścisłej czołówki mistrzostw. Rajd Estonii zakończył szutrową część sezonu ERC.

Dobry weekend Marczyka i Gospodarczyka w Estonii. Polacy jechali tempem ścisłej czołówki ERC
fot. materiały prasowe
Dobry weekend Marczyka i Gospodarczyka w Estonii. Polacy jechali tempem ścisłej czołówki ERC

Rajd Estonii stanowił 4. rundę sezonu Rajdowych Mistrzostw Europy. Była to jednocześnie ostatnia szutrowa runda w tegorocznej kampanii ERC. Do rywalizacji zgłosiło się 51 załóg, z czego 21 dysponowało samochodami klasy Rally2. Na liście było wielu bardzo szybkich, lokalnych kierowców oraz byli przedstawiciele fabrycznych zespołów z mistrzostw świata. Konkurencja jak zwykle w ERC była niezwykle mocna.

 

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk prezentowali w Estonii bardzo dobre tempo. Załoga ORLEN Team wielokrotnie plasowała się czołowej piątce na odcinkach specjalnych, wbijając się również na odcinkowe podium. Polacy w wielu przypadkach ustępowali wyłącznie lokalnym kierowcom, pokonując jednocześnie ścisłą czołówkę mistrzostw Europy. Jazda Marczyka i Gospodarczyka naprawdę mogła się podobać.

 

Dużą rolę w ostatecznych wynikach odegrała zmienna pogoda. Nad odcinkami specjalnymi raz świeciło piękne słońce, a raz padał ulewny deszcz. Skomplikowane warunki atmosferyczne wpłynęły również na Miko i Szymona. Pomimo faktu, że Polacy przez większą część imprezy plasowali się na 5. miejscu w klasyfikacji generalnej, ostatecznie ukończyli Rajd Estonii na 7. pozycji, pokonując m.in. liderów mistrzostw Europy i liczne grono innych, bardzo szybkich załóg.

 

- Przede wszystkim jestem zadowolony z naszego tempa w piątek i w sobotę. Niedziela być może była trochę poniżej oczekiwań, natomiast przez cały rajd ścigaliśmy się ze znakomitymi zawodnikami. Jeszcze przed ostatnim odcinkiem specjalnym byliśmy tuż obok Madsa Ostberga i Haydena Paddona, więc naprawdę to doceniam – podsumował Miko Marczyk.

 

- Kończymy Rajd Estonii na 7. miejscu w klasyfikacji generalnej. Ta impreza to oczywiście bardzo szybkie, szutrowe trasy z ogromnymi skokami. To piękne odcinki specjalne, bardzo widowiskowe dla kibiców. Jak to zwykle w mistrzostwach Europy bywa, na miejscu pojawiła się liczna stawka szybkich, lokalnych zawodników. Pomimo tego faktu zajęliśmy 7. pozycję, co uważam za dobry wynik po naprawdę solidnym weekendzie w naszym wykonaniu – podkreślił Szymon Gospodarczyk.

 

- Potrafiliśmy plasować się tutaj na odcinkowym podium, więc tempo naprawdę było dobre. Natomiast swoją rolę w Estonii odegrała także pogoda. Chociażby dzisiaj, ostatni odcinek pokonywaliśmy w ulewnym deszczu, przy akompaniamencie burzy. Trudno było utrzymać samochód na drodze, ale to nam się udało. Jesteśmy w połowie sezonu. Kończymy szutrową część kalendarza i teraz czekają na nas rajdy asfaltowe, więc jeszcze wszystko może się wydarzyć – podsumował pilot ORLEN Team.

 

- - -

 

Wszystko, co musisz wiedzieć o załodze ORLEN Team:

 

· Miko Marczyk ma 28 lat, urodził się 24 października 1995 roku w Łodzi. Rozpoczynał przygodę z motorsportem od kartingu, gdzie trzykrotnie został Mistrzem Polski w Kartingu Halowym;

· Rywalizację w rajdach rozpoczął w 2016 roku startami w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska, gdzie od razu zajął 3. miejsce w jednym z najlepiej obsadzonych sezonów w historii cyklu;

· Szymon Gospodarczyk ma 39 lat, urodził się 19 maja 1985 roku w Rabce Zdrój. Swoją przygodę z rajdowym pilotażem rozpoczął w 2005 roku od startów w Rajdowym Samochodowym Pucharze PZM;

· Załoga startuje razem od sezonu 2017. Wówczas wywalczyli mistrzostwo Polski w klasie Open N. W kolejnych latach Marczyk i Gospodarczyk wywalczyli dwa tytuły mistrzów Polski w klasyfikacji generalnej, a Miko został najmłodszym mistrzem Polski w historii;

· Do ich największych sukcesów międzynarodowych należą m.in.: tytuł mistrzów Europy juniorów, drugich wicemistrzów Europy w klasyfikacji generalnej, wygrana w ORLEN Rajdzie Polski, 5 miejsc na podium w mistrzostwach Europy oraz 4 miejsca na podium w mistrzostwach świata;

· Załoga startuje Skodą Fabią RS Rally2. Samochód ma silnik o pojemności 1.6 l i mocy ok. 300 koni mechanicznych. Rozpędza się do setki w 3 sekundy. Ma napęd na cztery koła i pięciobiegową, sekwencyjną skrzynię biegów.

Informacja Prasowa
Przejdź na Polsatsport.pl

PolsatSport.pl w wersji na telefony z systemem Android i iOS!

Najnowsze informacje i wiadomości na bieżąco, gdziekolwiek jesteś.

Przeczytaj koniecznie