Igrzyska olimpijskie w Polsce? "To byłby dobry katalizator rozwoju kraju"
Marcin Herra: Igrzyska w 2040 roku możemy potraktować jako dobry katalizator rozwoju kraju
Tomasz Zahorski: Myślę, że pomysł organizacji igrzysk w Polsce to projekt panspołeczny i ponadpartyjny
Jakub Rachfalik: Igrzyska promują kraj i pozwalają na dalszy rozwój
W trakcie VIII Kongresu Sport Biznes Polska eksperci dyskutowali na temat możliwości organizacji igrzysk olimpijskich w Polsce w 2040 roku. "Mamy wystarczająco dużo mądrości, aby potraktować je nie tylko jako wyłączny cel, ale dobry katalizator rozwoju kraju" - powiedział Marcin Herra, były szef spółki PL.2012+ koordynującej przygotowanie do Euro 2012, a obecnie wiceprezes Legii Warszawa.
Podczas VIII Kongresu Sport Biznes Polska w Warszawie ponownie zagościli topowi eksperci z zakresu marketingu, sponsoringu i zarządzania sportem. Jesienna edycja wydarzenia stanowiła okazję do międzynarodowej wymiany wiedzy i doświadczeń w gronie ponad 1000 uczestników oraz 130 prelegentów z Polski i zagranicy. Wśród nich znaleźć można zarówno utytułowanych byłych sportowców, jak i przedstawicieli doświadczonej kadry zarządzającej. Jednym z nich był Marcin Herra, który skomentował możliwość organizacji igrzysk olimpijskich w naszym kraju.
ZOBACZ TAKŻE: Polska straci igrzyska na rzecz Niemiec? "Już najwyższy czas"
- Polska jest dobrze funkcjonującym państwem, dużym krajem, który przez ostatnie 40 lat się zmienił. Organizował duże wydarzenia sportowe, ma doświadczenie. Budujemy nasz wizerunek na arenie międzynarodowej i myślę, że mamy też wystarczająco mądrości, aby dobrze przygotować się do igrzysk olimpijskich potencjalnie w 2040 roku i potraktować je nie tylko jako wyłączny cel, ale dobry katalizator rozwoju kraju - podsumował Marcin Herra - były szef spółki PL.2012+ koordynującej przygotowanie do Euro 2012, a obecnie wiceprezes Legii Warszawa.
Temat dalekosiężnych planów, zakładających organizację w Polsce najważniejszej imprezy czterolecia poruszył również obecny w trakcie Kongresu Tomasz Zahorski.
- To długi proces. Mówiliśmy o ambasadorach jak Robert Lewandowski czy Iga Świątek, ale ambasadorami jesteśmy również my jako ludzie poruszający się w strukturach międzynarodowych. Polskie miasta wiele zyskały dzięki EURO 2012 i wielu przedsięwzięciom mu towarzyszącym i dalej są na tej mapie. Dziś ludzie, gdy przyjeżdżają do Warszawy są zachwyceni. Musimy to budować. Perspektywa igrzysk jest budująca, aby rozwijać ją i konkretyzować. Myślę, że na chwilę obecną mamy duży potencjał przy marce "Polska" - dodał Tomasz Zahorski, prezes Legia Training Center.
Wszystkie wypowiedzi w materiałach wideo.