Iga Świątek zwyciężczynią rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym
Iga Świątek, wiceliderka rankingu WTA i brązowa medalistka igrzysk olimpijskich, została zwyciężczynią czwartej edycji rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym. Drugie miejsce zajęła mistrzyni olimpijska z Paryża – Aleksandra Mirosław, na trzeciej pozycji uplasowała się Ewa Pajor, piłkarka Barcelony i liderka reprezentacji Polski. Ranking został zorganizowany przez największy branżowy portal o marketingu sportowym – SportMarketing.pl.
Portal SportMarketing.pl docenił 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym. Nagrodzone zostały obecne i byłe zawodniczki, które świetnie radzą sobie na nowej drodze, a także panie, które zasiadają na wysokich stanowiskach w organizacjach sportowych, firmach zaangażowanych w branżę sportową lub pracują w mediach. Główną ideą było wyróżnienie kobiet osiągających sukcesy na niwie sportowej i biznesowej, odpowiedzialne za projekty sponsoringowe, społeczne i medialne oraz działające na rzecz rozwoju i promocji sportu zawodowego i amatorskiego.
Sylwetki wyróżnionych Pań były przedstawiane na portalu SportMarketing.pl i w mediach społecznościowych od poniedziałku 3 marca. Zwyciężczynią została Iga Świątek, druga najlepsza tenisistka na świecie, która w 2024 roku wygrała m.in. French Open, a także sięgnęła po olimpijski medal. Nawiązała również wiele biznesowych współprac ze światowymi gigantami, a dzięki niej zainteresowanie tenisem wśród dzieci i młodzieży wyraźnie wzrosło, z kolei wzrost popularności przekłada się także na poprawę infrastruktury sportowej.
W roku olimpijskim doceniliśmy również medalistki z Paryża: Aleksandrę Mirosław oraz Natalię Bukowiecką. Panie zajęły odpowiednio drugie i czwarte miejsce w naszym zestawieniu. Nasza mistrzyni olimpijska nie tylko została jedną z najpopularniejszych sportsmanek w kraju, dzięki czemu mogła praktycznie przebierać wśród firm chcących wejść z nią we współpracę sponsoringową i komercyjną, to jeszcze jej sukces przełożył się bezpośrednio na zainteresowanie wspinaczką sportową wśród amatorów w każdym wieku. Na najniższym stopniu podium stanęła Ewa Pajor. Napastniczka Barcelony i kapitanka reprezentacji Polski ma za sobą świetny czas. Nasza kadra pierwszy raz w historii awansowała na mistrzostwa Europy, a Pajor jest wielką ambasadorką kobiecego futbolu na całym świecie, realizując przy tym także kampanie społeczne i zwiększając popularyzację piłki nożnej w Polsce wśród dziewczynek.
– Serdecznie gratuluję wszystkim Paniom wyróżnienia, a Idze Świątek zwycięstwa. Najlepsza polska tenisistka świętowała wiele sukcesów sportowych na kortach, ale też biznesowych w ostatnim roku. Naszą główną ideą było wyróżnienie oraz podkreślenie ważnej roli kobiet funkcjonujących w szeroko rozumianym biznesie sportowym w Polsce. Proces nie był łatwy, bo wybieraliśmy spośród ponad 120 pań – powiedział Marcin Poślada, prezes zarządu Shark Agency, wydawcy portalu SportMarketing.pl.
– Musieliśmy wybrać tylko 50 kobiet i nie było to łatwym zadaniem. W 2024 roku wiele pań zasłużyło na wyróżnienie. Wszystkim nagrodzonym gratulujemy, składamy najserdeczniejsze życzenia z okazji Dnia Kobiet i mamy nadzieję, że obecny rok będzie jeszcze lepszy. W kolejnej edycji chcielibyśmy mieć jeszcze większy, pozytywny ból głowy przy nominacjach – dodał Jakub Kłyszejko, redaktor naczelny portalu SportMarketing.pl.
Końcowa klasyfikacja Rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym:
1. Iga Świątek, 2. Aleksandra Mirosław, 3. Ewa Pajor, 4. Natalia Bukowiecka, 5. Anna Lewandowska, 6. Lidia Kołucka, 7. Edyta Sadowska, 8. Katarzyna Kieli, 9. Daria Abramowicz, 10. Beata Stelmach, 11. Monika Pyrek, 12. Anna Szuszkiewicz, 13. Maja Włoszczowska, 14. Katarzyna Gawlik, 15. Justyna Moritz, 16. Katarzyna Niewiadoma, 17. Otylia Jędrzejczak, 18. Izabela Kruk, 19. Aleksandra Jagieło, 20. Agnieszka Prachniak, 21. Magdalena Marszałkowska, 22. Katarzyna Ziobro, 23. Alina Sikora, 24. Małgorzata Borkowska, 25. Izabela Karolczyk-Szafrańska, 26. Justyna Gdowska, 27. Yagna Gołębiewska-Żmijewska, 28. Maja Strzelczyk, 29. Agnieszka Syczewska, 30. Aneta Stosik, 31. Karolina Gwóźdź, 32. Agnieszka Szymańska, 33. Katarzyna Świerczewska, 34. Małgorzata Bajer, 35. Aleksandra Chalimoniuk, 36. Magdalena Sekuła, 37. Edyta Szymańska, 38. Małgorzata Lubczyńska, 39. Katarzyna Kochaniak, 40. Agata Pniewska, 41. Julia Szeremeta, 42. Krystyna Kloc, 43. Anna Żabska, 44. Danuta Witkowska, 45. Beata Piontek, 46. Monika Listkiewicz, 47. Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, 48. Aida Bella, 49. Aldona Marciniak, 50. Paulina Laby
Indywidualne sylwetki wszystkich pań nagrodzonych w Rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym można znaleźć i przeczytać na serwisie SportMarketing.pl.
Zwyciężczyni otrzyma statuetkę podczas IX Kongresu Sport Biznes Polska, który odbędzie się 18 marca w warszawskim hotelu Hilton. W najbliższym czasie na łamach „SportMarketing.pl” będzie można znaleźć rozmowy z wyróżnionymi paniami.
Przejdź na Polsatsport.pl